Amir Hossein Zanjani

Rendered with the vibrant and expressionistic brushstrokes that Amir Hossein Zanjani is renowned for, the works in this exhibition revolve around the idea of the submission to power. Depicted within Zanjani’s canvases are mass parades of individuals mobilized by the military; loyal soldiers marching in unison to the commands of an authoritarian officer and bizarrely semi-nude figures of soldiers gathered together in blind obedience – all representations of human conflict and submission to a greater power. The show also presents a specially-commissioned installation consisting of 700 pieces depicting the faces of soldiers from all over the world.

Special Event:

Mar 17, 5pm – 8pm | Opening reception

 

Restauri a Milano.  Dalla basilica di Sant’Ambrogio alla Torre Velasca. 170 anni di storia della famiglia Gasparoli
Restauri a Milano. Dalla basilica di Sant’Ambrogio alla Torre Velasca. 170 anni di storia della famiglia Gasparoli
Posted on
RUTH E GIANCARLO MORO. Gioco di specchi
RUTH E GIANCARLO MORO. Gioco di specchi
Posted on
MARGARETHA. Margaretha Keizerdochter tussen macht en imago
MARGARETHA. Margaretha Keizerdochter tussen macht en imago
Posted on
YAEL BARTANA. Utopia now
YAEL BARTANA. Utopia now
Posted on
Adolfina de Stefani e Antonello Mantovani. Perdersi nel Labirinto. 100 opere a confronto tra archeologia e contemporaneità
Adolfina de Stefani e Antonello Mantovani. Perdersi nel Labirinto. 100 opere a confronto tra archeologia e contemporaneità
Posted on
Previous
Next
Restauri a Milano. Dalla basilica di Sant’Ambrogio alla Torre Velasca. 170 anni di storia della famiglia Gasparoli
RUTH E GIANCARLO MORO. Gioco di specchi
MARGARETHA. Margaretha Keizerdochter tussen macht en imago
YAEL BARTANA. Utopia now
Adolfina de Stefani e Antonello Mantovani. Perdersi nel Labirinto. 100 opere a confronto tra archeologia e contemporaneità

Leave a Comment

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.